Najnowsze artykuły

Rodzaje piwa: Bogactwo smaków i tradycji

Piwo jest jednym z najstarszych i najbardziej uwielbianych napojów alkoholowych na świecie. Jego różnorodność zaskakuje nawet najbardziej wymagających...

Czytaj Więcej

20 rzeczy, które chciałbym wiedzieć, zanim założyłem bloga

Jestem w świecie blogowania już od dłuższego czasu - założyłem TBA w 2012 roku - i od tego czasu nauczyłem się A TON. Od SEO, poprzez projektowanie graficzne, aż po tworzenie filarów treści, wiele idzie w kierunku założenia udanego bloga.

Często dostaję pytania o to, jak zacząłem blogować, a prawda jest taka, że nie była to prosta trajektoria w górę. To był nieustanny proces uczenia się i po drodze zdobyłem wiele umiejętności.

Bez względu na to, na jakiej niszy się skupiasz, czy to na podróżach, modzie, jedzeniu, czy czymś innym, wiele z podstaw i zasad blogowania jest takich samych. Tak więc, dzielę się moimi spostrzeżeniami na temat prawie dziesięciu lat blogowania.

Oto 20 rzeczy, które chciałbym wiedzieć przed założeniem bloga!

Walk Before you Run

Najpierw rzeczy pierwsze: Nie ma szybkiego sposobu, aby stać się odnoszącym sukcesy blogerem.

Nawet jeśli masz 1,000,000 zwolenników Instagramu, nie oznacza to automatycznie, że zarobisz tonę pieniędzy z bloga, ponieważ ludzie angażują się w różnych platformach inaczej. Jeśli skupiasz się na rozrywce ludzi na YouTube, to może być naprawdę trudno przenieść swoją publiczność do czytelnych treści.

Jeśli dopiero zaczynasz od zera, możesz trochę uformować swoją publiczność.

Ponieważ zaczynałem jako bloger, w pewnym sensie uzależniłem moją publiczność od tego, by oczekiwać, że będzie miała wiele do powiedzenia. Więc to normalne, że dzielę się postami Instagram z długimi podpisami i moja publiczność reaguje na te. I przekonwertować naprawdę wysoko na kliknięciach dla ludzi, aby przeczytać więcej, ponieważ mam ogromny zasób online jako strony internetowej.

Jeśli robisz to jako przedsięwzięcie biznesowe, na pewno będziesz potrzebował innej pracy/bezpośredniego pośpiechu. Kropka.
Spodziewaj się włożyć w 1-3 lata bezpłatnej pracy, kiedy zaczynasz blogować. Blogowanie nie będzie Ci nic płacić w najbliższej przyszłości. Wejdź w to, bo masz pasję do tematu i naprawdę go kochasz.

To na pewno nie jest szybkie wzbogacanie się.

Dla mnie społeczność, którą stworzyłem, jest jednym z motywatorów numer jeden, który motywuje mnie do kontynuowania tego, co robię. Kiedy czytelnicy dzielą się tym, w jaki sposób mogłem im pomóc w podróżach lub zainspirować ich do realizacji ich marzeń, napędza mnie to do przodu, nawet gdy zmiany w branży stają się trudne.

Istnieje szczera miłość i pasja do tego, co robię, a gdyby tego nie było, mój blog prawdopodobnie dawno by się skończyło.

Jeśli celem jest stać się Instafamous, blogowanie może nie być rzeczą dla Ciebie. To nie dzieje się z dnia na dzień. Blogowanie należy jednak do Ciebie i w miarę jak platformy zmieniają się i zmieniają - posiadasz własne treści i zawsze będą. A kiedy zaczynasz ranking w Google, jest to najbardziej solidna platforma, jeśli chodzi o spójność.

Naucz się słów kluczowych SEO + Najlepsze praktyki od samego początku

Większość mojego ruchu i kliknięć na moim blogu pochodzi od strategicznego umieszczania słów kluczowych SEO i linków w postach. Żałuję, że nie wiedziałem o tym od samego początku - pomogłoby to w szybszym wzroście organicznym i nie musiałbym odświeżać tak wielu postów.

Łatwiej byłoby je znaleźć za pomocą wyszukiwarek od samego początku!

Jakość obrazu

To jest ogromne! Kiedy zaczynałem, większość moich zdjęć pochodziła z telefonu komórkowego lub aparatu cyfrowego. Przez lata nauczyłem się, jak używać aparatu w trybie ręcznym i robić zdjęcia, które chcę... zamiast mieć nadzieję, że będę miał szczęście do oświetlenia i ostrości.

Posiadanie wysokiej jakości zdjęć na swojej stronie wyróżni Cię i pokaże profesjonalizm.

Optymalizuj obrazy

Oprócz robienia najwyższej klasy zdjęć, będziesz chciał zoptymalizować swoje zdjęcia, aby Twoja strona mogła się szybciej ładować. Kiedy zaczynałem blogować, nigdy nie zmieniałem rozmiaru swoich zdjęć. Mniej więcej załadowałem je prosto z mojego aparatu. To jest ogromny błąd.

Ogromne obrazy spowalniają Twoją stronę. Ma to wpływ na doświadczenie czytelnika, i szczerze mówiąc - jeśli strona ładuje się zbyt wolno, to przez większość czasu stracę zainteresowanie stroną i przejdę dalej. Jest to tak ważne, aby załadować prawidłowo dobrane obrazy.

Aby znaleźć zoptymalizowany rozmiar obrazu dla Twojego wpisu na blogu: Otwórz post na blogu, kliknij prawym przyciskiem myszy i naciśnij przycisk "Sprawdź" - rozmiar tego obrazu jest tym, który jest wyświetlany (np. 300x500px). W przypadku ekranów wyświetlających siatkówkę oka, chcesz przesłać obraz o rozmiarze 2x większym (np. 600px szeroki) i mniejszym niż 300kb.

Estetyka obrazu + edycja

Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz fotografować, czy też robisz zdjęcia od lat, zaprogramowane ustawienia robią ogromną różnicę zarówno w ogólnej estetyce i stylu, jak i skracają czas montażu.

Pozwolę sobie powtórzyć, że kiedy zaczynałem, ładowałem swoje zdjęcia prosto z aparatu. Być może trochę przesadziłabym z ekspozycją lub kontrastem, ale tak naprawdę nie wiedziałam, jak zmontować moje zdjęcia, aby uzyskać spójny wygląd lub styl.

Branding

Kim pan jest? Jaka jest twoja marka? Kim jest twoja publiczność?

Mówiłem trochę o branding w poradach do strzelania wspaniałe płaskie leży i porady dla zupełnie nowych blogerów, którzy chcą przyspieszyć swoją grę. Chociaż nie musisz mieć profesjonalnie zaprojektowanej strony, utrzymanie spójnego budowania marki jest kluczowe.

Używaj tego samego logo, zdjęcia i nazwy użytkownika na różnych platformach do budowania świadomości marki.

Linki partnerskie

Możesz zarabiać pieniądze na swojej stronie, ale bądź strategiczny. Lubię umieszczać na niej rzeczy, których osobiście używam i które kocham, zamiast podłączać każdą rzecz, do której mogę się podłączyć.

Podczas gdy niektóre programy partnerskie wymagają pewnego poziomu oglądalności, możesz zarobić trochę pieniędzy dzięki takim programom jak RewardStyle, ShopStyle i innym programom partnerskim.

Oferty marek i sponsoring

Wiąże się to z linkami partnerskimi - poznaj siebie, poznaj swoją wartość i znaj swoich odbiorców. Podczas gdy to ekscytujące być podchodzonym przez marki i chcieć skakać z okazji przynoszenia odrobiny dochodu, upewnij się, że jest to coś, w co naprawdę wierzysz, a nie tylko gonisz za dolarami.

To sprowadza się do zaufania i wiarygodności. Czasami partnerstwo marek po prostu nie jest tego warte. Upewnij się, że partnerstwo jest odpowiednie dla Ciebie i Twoich odbiorców i nie obawiaj się negocjować warunków umowy.

Podejść do wszystkiego z profesjonalizmem

Niezależnie od tego, czy pracujesz z dużą marką, małą marką, czy też odpowiadasz na komentarze - twoja publiczność ma znaczenie. Podchodzę do wszystkiego, co robię, mając to na uwadze.

Backlinking

Przyczyniając się do artykułów dla innych stron z lepszym DA (Domain Authority) niż twój może być wielki, aby poprawić swój ranking witryny i dostać swój blog tam! Sięgnij do innych blogerów i witryn, aby sprawdzić, czy można przyczynić się post lub dwa do backlinków i kredytów do Twojej witryny.

Tworzenie kalendarza blogowego + filarów treści

Podczas gdy zwykle skupiam się głównie na podróżach, mówię również o stylu życia, tematyce ekologicznej, blogowaniu jako biznesie, fotografii i jedzeniu.

Dowiedz się, na jakich głównych rzeczach chcesz się skupić i stwórz kalendarz blogowy.

Polecam korzystanie z arkuszy Google lub sprawdzenie niektórych przydatnych wtyczek do planowania WordPressa - osobiście lubię CoSchedule.

Uważaj, żeby się nie przeciążyć. Ważne jest, aby być całkowicie realistą, zwłaszcza jeśli pracujesz na pełny etat. Daj sobie czas na pisanie wysokiej jakości utworów. Jeśli masz czas na pisanie więcej, niż się spodziewasz, to świetnie. Ale jeśli nadwerężysz swój czas, będziesz się czuł ciągle w tyle i zestresowany.

Znalezienie menedżera projektu online, który pracuje dla Ciebie, jest świetnym narzędziem do utrzymania rzeczy zorganizowanych i na bieżąco!

Strategia dotycząca mediów społecznościowych

Lubię używać CoSchedule i Tailwind, aby zabrać trochę czasu związanego z planowaniem spotkań towarzyskich. Stwórz harmonogram, który działa dla Ciebie i być konsekwentnym. Jeśli chodzi o planowanie zawartości Instagram, Iconosquare i Planoly są wspaniałe platformy.

Rozciągnij swoją zawartość

Dla każdej konkretnej sesji lub miejsca docelowego, mogę uzyskać szereg wpisów z nich zarówno dla bloga i Instagram. Wykorzystaj swoją zawartość najlepiej jak potrafisz i bądź strategiczny co do tego, co i kiedy udostępniasz, i splataj rzeczy tu i tam.

Podczas gdy ja zwykle podróżuję całkiem sporo, nie jestem w drodze każdego dnia w roku. Może się tak wydawać, ponieważ robię tony zdjęć gdziekolwiek się wybieram i używam ich do wielu artykułów na różne tematy lub wskazówek dotyczących danego miejsca.

Nie wkładaj wszystkich swoich jajek do jednego koszyka.

Jak w tym przypadku nie skupiaj się tylko na jednej platformie. Jasne, to jest wielki, aby rozwijać swoje platformy, ale pewnego dnia Instagram lub TikTok może po prostu zniknąć (RIP Vine). Zrozum, że rzeczy ewoluują i dla mnie, o biuletynie jest jednym z kluczowych sposobów, aby zapewnić, że mogę być w kontakcie z moimi czytelnikami, jeśli platforma pójdzie w dół lub rozpuścić.

Blok czasowy

Czasami czujesz się naprawdę zainspirowany i potrafisz wybić kilka artykułów, innym razem trudno jest umieścić słowa na stronie.

Poświęcanie czasu na wykonywanie pewnych zadań dobrze mi wychodzi i nie bój się wyprzedzać swojego kalendarza blogowania, zwłaszcza w dni, kiedy trzeba dać sobie trochę łaski.

Przysięgam na blokadę czasu. Lubię rozbijać 8-godzinny dzień pracy na bloki czasowe (30, 60, 90 - cokolwiek, co jest potrzebne do danego zadania). Po przypisaniu projektu do bloku, trzymam się go.

To tak bardzo pomaga, że robię to sprawnie i nie rozpraszają mnie takie rzeczy jak przewijanie telefonu... i whoops - to trwa trzydzieści minut.

Nie porównuj się z innymi

Jest to właściwie jedna z najważniejszych lekcji do wyciągnięcia. Wiem, że jest to trudne, ale nie porównuj siebie i swojego bloga do innych.

Znajdź swoją niszę i skup się na tym. Dobrze jest być na bieżąco z tym, co robią inni - nie pobijaj się za to, że nie jesteś "dość". Bądź pewny siebie, tego co robisz i treści, które tworzysz!

Każdy jest na innym etapie swojej podróży.

Wyłączenie może być trudne

Nawet po latach blogowania trudno jest "wyłączyć" moją czapkę blogową i zegar na cały dzień. Myślę, że to się zdarza wielu przedsiębiorcom, gdy pracują dla siebie i próbują coś zbudować i rozwinąć.

Możesz szybko wysłać wiadomość e-mail lub sprawdzić swój telefon pod kątem aktualizacji, ale ważne jest, aby dać sobie czas na dekompresję i psychiczne wymeldowanie się z pracy. Spróbuj ustalić, kiedy jest ten czas i trzymaj się go.

To jest naprawdę ważne dla mnie, aby zrównoważyć życie domowe i upewnić się, że jestem obecny z moją rodziną i moim partnerem. ????

Nie bój się sięgać.

Czy to w celu ewentualnej współpracy z markami, czy też dla innych blogerów. Moja rada jest jednak taka, aby była ona korzystna dla obu stron - weź pod uwagę partnerstwo z ich strony i co by z niego zyskali?

Jeśli chcesz tylko wybrać czyjś mózg i zdobyć to, czego nauczyli się przez lata, zaoferować coś w zamian, może kupić im kawę lub napisać dla nich kilka artykułów.

Nienawidzę nienawidzić

Szczerze mówiąc, jest to tylko część świata Internetu i coś, co trzeba będzie wznieść na wyższy poziom. Tak długo, jak będziesz świecił i robił to, co kochasz, prawdopodobnie będą tam ludzie, którzy będą chcieli cię zburzyć... tylko dlatego.

Nie pozwólcie, żeby to było z was najlepsze!

Dowiedz się, jak korzystać z Google Analytics

Wykorzystaj to na swoją korzyść, aby zobaczyć, co robi dobrze, co przyciąga czytelników i jak możesz rozwijać swoje treści!

Delegat i wynająć zespół

Kiedy zaczynasz, w większości przypadków możesz prowadzić swój blog za darmo. Przez pierwsze trzy lata robiłem wszystko sam, ale jeśli chcesz się rozwijać, jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić, to włożyć pieniądze z powrotem w swój biznes, aby go skalować.

W pewnym momencie, aby rozwijać swój biznes i bloga - będziesz musiał zainwestować w niego z powrotem.

Co to ma znaczyć? Zatrudnienie profesjonalistów do wykonywania zadań (takich jak audyt SEO, projektowanie graficzne, edycja wideo, czy prowadzenie bloga).

Dzięki University of YouTube i takim platformom jak Skillshare mogę nauczyć się wielu różnych rzeczy, ale czasami lepiej jest zatrudnić profesjonalistów do tej pracy, aby nie skończyć na "marnowaniu" mojego czasu. Chociaż nie uważam, że nauka nowych umiejętności jest stratą, mój czas i kreatywność mogą być bardziej wartościowe dla innych aspektów mojej strony i biznesu.

Ogółem

Więc to macie, ludzie! To są najważniejsze rzeczy, które chciałbym wiedzieć, zanim zacząłem blogować. To powiedziawszy, wydaje mi się, że nauka niektórych z tych rzeczy po drodze naprawdę pomogła. Nauczyło mnie to, co działa, a co nie, i podkreśliło moją wytrwałość.

Blogowanie nie jest rzeczą na jedną noc i wiele z tych lekcji przekłada się również na inne dziedziny!