Najnowsze artykuły

Tornister zamiast plecaka, czyli jak...

Jednym z najważniejszych punktów przy wyprawianiu dziecka do szkoły jest wybór odpowiedniego tornistra. Jednak dziś w sprzedaży dostępne są nie tylko...

Czytaj Więcej

Decathlon - co warto kupić?

Decathlon to międzynarodowa sieć wielkopowierzchniowych sklepów branżowych rodem z Francji. W  podstawowej ofercie sieci dostępna jest odzież, artykuły, akcesoria, wyposażenie, suplementy oraz sprzęt sportowy niezbędne do uprawiania 86 dyscyplin sportowych. Założycielem tego globalnego przedsiębiorstwa jest Michel Leclerq, który zainicjował je w latach 70. XXw. Strategia biznesowa dla całej sieci opiera się na sprzedaży kilkudziesięciu własnych marek zgromadzonych na powierzchni każdego ze sklepów. Jednocześnie Decathlon cały czas systematycznie poszerza swoją ofertę poprzez przejmowanie kolejnych marek sportowych, zarówno globalnych jak i lokalnych. W ten sposób dociera do coraz to nowych odbiorców i przedłuża często obecność na rynku lokalnych producentów akcesoriów sportowych. 

Co warto kupić w Decathlonie? 

Decathlon pojawił się w Polsce w 2001r. w Warszawie. Aktualnie funkcjonuje z powodzeniem na polskim rynku ponad 50 sklepów wielkopowierzchniowych, w których pracuje 3500 osób. Sieć posiada w swojej ofercie 24 własne marki, z czego 30 różnych produktów wytwarza w Polsce. Każdy sklep pielęgnuje taki sam układ przestrzeni, gdzie rządzi logistyka oparta o kolejne dyscypliny sportowe. Kupujący może swobodnie przechodzić od działu do działu, mając pełen przegląd zawartości: ubiorów, przyrządów, akcesoriów z danej dziedziny sportu. Zgromadzone produkty zawsze łatwo znaleźć dzięki zastosowaniu wyraźnych opisów dla każdej dyscypliny. 

Na pytanie Co można kupić w Decathlonie? Funkcjonuje jedna odpowiedź: Wszystko. Wszystko na poziomie amatorskiego i półprofesjonalnego uprawiania sportu oraz form spędzania wolnego czasu. Pełen asortyment sklepu pozostaje wyraźnie podzielony na część żeńską, męską oraz dziecięcą a podział na dyscypliny sportowe ułatwia zadanie w znalezieniu poszukiwanego produktu. 

Decathlon stosuje również techniki sprzedażowe właściwe dla wielki galerii handlowych, zwracając uwagę na ekspozycję oferty sezonowej. Latem na pierwszym planie znajdują się wszelkie produkty do uprawiania sportów na wolnym powietrzu. Zimą ich miejsce zajmują sporty z oferty indoor oraz pełen ekwipunek niezbędny do sportów zimowych. 

W Decathlonie każdy rodzic na początku roku szkolnego jest w stanie zapewnić swojemu dziecku pełne wyposażenie do zajęć wychowania fizycznego, ale nie tylko. W sklepach tej sieci dokonują zakupów również osoby, które preferują noszenie odzieży sportowej na co dzień. Sportowe kurtki, buty trekkingowe, plecaki miejskie, wygodne spodnie to elementy codzienności widoczne na naszych ulicach.

wyprzedaż

Kiedy wyprzedaż w Decathlon?

Decathlon stosuje permanentny system obniżek cen. Klient przychodzący systematycznie do jednego ze sklepów sieci, właściwie zawsze może być pewien, że trafi tam na co najmniej kilka-kilkanaście produktów w obniżonej promocyjnie cenie. Oprócz obniżek ceny konkretnych produktów, w Decathlonie trafia się na obniżki sezonowe i posezonowe. Zwykle w połowie danego sezonu: latem i zimą Decathlon kusi swoich klientów promocyjnymi cenami, które z czasem jeszcze pogłębia. Dlatego konsument może być pewien, że jeszcze w trakcie pełnego lata kupi w okazjonalnej cenie namiot, rower czy kajak. Podobnie dzieje się zimą. Dyscypliny sezonowe reprezentowane przez ubiory, akcesoria, urządzenia w całości otrzymują nowe, atrakcyjne ceny. Fakt, że wszystkie marki sprzedawane w sieci należą do jej właściciela sprawia, że może on stosować tak elastyczne ceny. Właśnie ta cecha powoduje, że Decathlonowi wciąż przybywa klientów pewnych dokonania ekonomicznych zakupów. 

Decathlon - gazetki promocyjne

Decathlon, jak większość globalnych sieci prowadzi sprzedaż swoich produktów również na platformie cyfrowej. Kupujący otrzymuje stronę o komfortowej nawigacji i bez trudy wybiera kolejne produkty. Aktualne promocje Decathlonu zawarte są zawsze w firmowej gazetce promocyjnej, gdzie osoba zainteresowana znajdzie opis danego produktu i jego atrakcyjną, bieżącą cenę. Komunikacja online ogromne ułatwia proces informowania klientów o nowościach i promocjach.